Ik wel. Onlangs nog.
Ik deed mee met een tweedaagse training. En daar werd mij gevraagd naar de microfoon te komen in een zaal vol andere ondernemers. Niks voor mij. Maar als je A zegt en aan zo’n training meedoet, dan moet je ook B zeggen. Vind ik.
Net als bij de anderen ondernemers die het lef hadden om naar die microfoon te lopen, werd ook mij een spiegel voorgehouden. Het was tegelijk confronterend en openbarend. Wie is mijn ideale klant, waarom doe ik wat ik doe, en welke keuzes maak ik? Mooi ook om te zien dat veel ondernemers nadenken over dezelfde issues.
Ik vond het heerlijk om twee dagen volledig te focussen op mijn bedrijf.
Ik heb aannames achter me gelaten, heb nog beter zicht op mijn ideale klant en heb helder wat mij uniek maakt. Als mens en als ondernemer.
Het uitstapje uit mijn dagelijkse routine én uit mijn comfortzone heeft dus veel nieuwe inzichten opgeleverd.
Kom jij wel eens buiten je comfortzone?