Toegankelijk

Hé directeur! Ben jij toegankelijk voor je medewerkers? Kunnen ze bij jou terecht met hun vragen en problemen? Altijd?

Menig manager en directeur roept nu waarschijnlijk volmondig JA, mijn deur staat altijd open!

Mijn ervaring is anders.

Vaak is de drempel om met je ‘baas’ te gaan praten echt huizenhoog.

Wat ik vaak hoor? ‘Mijn manager heeft nooit tijd’, ‘er is echt geen luisterend oor’, of ‘er is gewoon echt geen interesse’.

Waarom ik dit onderwerp aankaart?

Ik ben (Online) Business Manager. Ik word ingehuurd door managers en directeuren om te zorgen dat processen beter gaan lopen. Ik ben een sparringpartner op strategisch niveau, maar ook de ontbrekende schakel tussen directeur/manager en het team.

Kortom: ik kan zorgen dat het contact tussen directeur en medewerkers weer lekker loopt. En dat er op een open en constructieve manier wordt gecommuniceerd. En dat is beter voor iedereen. Voor de leidinggevende, voor het team en voor het bedrijf.

Ik praat met teamleden en zorg dat ze gehoord worden. Ik zorg dat ze bij hun manager terecht kunnen met hun vragen. Om maar eens met een metafoor te smijten: ik maak van los cement een fundament van solide beton.

En het is trouwens geen eenrichtingsverkeer. Soms dringen welwillende managers/directeuren gewoonweg ook niet door tot een team. Ook dan werp ik barrières om.

Herken je dit vanuit je eigen werksituatie?  Hoe is dat opgelost? Laat een berichtje achter in de comments. Vind ik leuk!

Write a comment